Când ne uităm în jurul nostru, există incredibil de multe oportunităţi pentru creşterea productivităţii

Depozitele și creditele clienților la Raiffeisen Bank au crescut semnificativ în primul trimestru din 2020

Activele totale ale Raiffeisen Bank au depășit 48 de miliarde de lei la 31 martie 2020, o creștere de 18%, an la an. Venituri operaționale au crescut în T1 2020, fiind de 636 milioane de lei, față de 615 milioane de lei, în T1 2019. Profitul net a scăzut cu 21%, până la 140 milioane de lei, în trimestrul întâi al acestui an, față de perioada similară din 2019, când a fost de 178 milioane de lei.   

•    Activele totale ale băncii au depășit 48 miliarde de lei, în creștere cu 18% față de martie 2019;
    •    Portofoliul de credite al băncii a depășit 29 de miliarde de lei, o creștere de 10%, an la an;
    •    Depozitele clienților au trecut de 40 de miliarde de lei, cu 21%, peste valoarea din martie 2019; 
    •    Veniturile operaționale sunt de 636 de milioane de lei, în creștere cu 3% față de T12019;
    •    Profitul net a scăzut cu 21% (an la an), în principal din cauza provizioanelor pentru COVID19; 
    •    Costurile de risc aproape s-au triplat, la final de martie 2020, față de martie 2019;
    •    Rată creditelor neperformante a scăzut la 4% în T1 2020 (4,2% în T1 2019);

Portofoliul total de credite al băncii a ajuns în T1 2020, la 29,2 miliarde de lei, o creștere de 10%, an la an. Împrumuturile noi la termen, acordate clienților băncii au crescut cu 20%, creșterea fiind echilibrată pe toate segmentele de clienți. Depozitele atrase de Raiffeisen Bank de la clienți au avansat cu 21% (an la an), depășind 40 de miliarde de lei, la 31 martie 2020, proband încă o dată încrederea de care se bucură banca din partea clienților săi. 

Cheltuielile operaționale ale banii nu au variat mult față de nivelul înregistrat anul trecut: 367 de milioane de lei (363 milioane de lei la T1 2019). Așa cum era de așteptat, cheltuielile destinate siguranței sanitare a oamenilor și a spațiilor de lucru sunt pe trend accentuat crescător din martie 2020. De asemenea, în această perioada investițiile și eforturile băncii pentru transformarea digitală s-au intensificat, oferind atât angajaților cât și clienților alternative digitale pentru a-și desfășura activitatea, respectiv pentru a accesa serviciile financiare ale băncii.
Raiffeisen Bank a depășit pragul de 700.000 clienți digitali care folosesc aplicațiile Smart Mobile și Raiffeisen Online. Felul în care băncile lucrează cu clienții se schimbă acum și mai rapid. Volumul plăților online efectuate prin cardurile de debit de către persoanele fizice a crescut cu 70%, în luna martie 2020, față de martie 2019. Clienții băncii optează tot mai mult și pentru plata facturilor prin canalele digitale, tendința demonstrată în mod special de creșterea cu 40% a numărului de plăti electronice către furnizori. De asemenea și în cazul tranzacționării cu cardurile băncii la comercianți se pot observă creșteri semnificative, de două cifre, atât că număr de tranzacții, cât și că volum. În noul context de pandemie și pentru că tranzacționarea prin canale electronice trebuie încurajată, Raiffeisen Bank a luat măsură eliminării comisioanelor de POS pentru comercianți, din 16 martie, pentru o luna și jumătate. 


Raiffeisen Bank continuă să fie lider pe piață cardurilor de credit cu 530.000 de carduri active la 31 martie 2020, iar peste 90% dintre sumele tranzacționate prin intermediul acestor carduri sunt utilizate la POS-uri sau pentru cumpărături online.
“În aceste momente este greu să vorbim doar de cifre. Este foarte important pentru noi să ne asigurăm că ne servim în continuare clienții, că le oferim soluțiile potrivite și că personalul din sediile noastre este bine protejat, dincolo de orice rezultate financiare. Tocmai de aceea, de două luni  lucrăm intens și luăm măsuri care să ajute clienții – de la amânări de rate până la a nu se mai deplasa până la unitatea bancară pentru a-și ridică cardul, iar lucrul de acasă pentru o parte semnificativă a angajaților băncii a devenit deja rutină. 

Așa cum vedem acum lucrurile, vom continuă să fim preocupați de sănătatea noastră fizică, dar și de sănătatea noastră financiară pentru a putea reveni la o viață normală. Este clar însă că lumea întrega a învățat și învață lecții noi, în această perioada.” a spus Steven van Groningen, președinte&CEO la Raiffeisen Bank.În contextul pandemiei de coronavirus, Raiffeisen Bank a luat măsuri să-și protejeze angajații și să sprijine clienții, furnizorii și statul. Banca a acordat amânări la plata ratele de până la 3 luni pentru aproximativ 21.000 de credite, iar această a fost o soluție oferită de banca imediat după declararea stării de urgență. După adoptarea OUG37/2020, Raiffeisen Bank a colectat alte 27.000 de cereri de suspendare a ratelor, iar aceste solicitări sunt fie rezolvate (21.000), fie în curs de procesare.
Clienții Corporate și IMM au fost contactați pentru a vedea care este  situația lor și pentru a găși împreună soluțiile potrivite, dacă acestea se impun. Au fost contactate cu prioritate companiile din industriile cele mai afectate pe termen scurt sau mediu de criză sanitară. Peste 2500 de IMM-uri au fost deja sprijinite prin amânarea ratelor la credite, prelungirea liniilor de credit sau alte măsuri necesare. Banca a început creditarea și în programul guvernamental IMM Invest. De asemenea, programul Factory by Raiffeisen dedicat finanțării start-up-urilor a fost extins prin includerea ideilor care pot aduce o contribuție societății în acesta perioada și avem deja peste 310 proiecte înscrise. 
Banca a plătit peste 100 de milioane de lei în luna martie reprezentând plăti către furnizori și parteneri, dar și impozite și taxe către stat. În continuare banca ia măsuri în așa fel încât să ajute prin toate mijloacele la păstrarea locurilor de muncă în economie, repornirea afacerilor afectate și susținerea celor care întâmpina greutăți.

Angajații din Administrația Centrală și din agenții au fost protejați și sprijiniți în așa fel încât până în acest moment să raportăm 0 cazuri de infectare în banca. De la mijlocul lunii martie, banca a asigurat dezinfecția spațiilor de lucru, materiale de protecție, măști, mănuși sau panouri de protecție.
Toate informațiile despre măsurile luate de Raiffeisen Bank în această perioada găsești pe site-ul nostru la:  https://www.raiffeisen.ro/persoane-fizice/în-sprijinul-tău/informații-utile/informări/informare-în-context-covid-19/  
Raiffeisen Bank avea la 31 martie 2020 peste 2,1 milioane de clienți persoane fizice, aproximativ 93.000 de IMM-uri și 5.700 de companii mari și medii. De asemenea, în Raiffeisen Bank lucrează 4.871 de angajați, în 351 de unități în toată țară și trei sedii centrale. Banca are în România rețele extinse de ATM-uri(770), POS-uri(22.300) și mașini multifuncționale (334).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *